Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zondag 18 maart 2018

Vrolijk

De bekende warrige tijden breken weer aan. Elke keer zo rond maart, april ben ik uit mijn doen. Dan ga ik over van alles piekeren en ben ik bij vlagen down en humeurig. Als ik dan even nadenk, dan weet ik weer waar het vandaan komt. Gek genoeg heeft het niet zoveel weerslag op mijn productie. Ik vind dat ik nog steeds erg goed bezig ben. Elke week maak ik wel iets, al is niet alles de moeite waard om hier te laten zien.

Ik ben nog steeds bezig met Project H. Dat mag ik zeggen want ik ga er ook voor naar die ene bouwmarkt, hahaha! De grond onder de voeten van de hagedis moet ik nog af maken. Ik heb nu steentjes geschilderd en de bloemen op het laatste doek hebben een bedje van gras gekregen. Dat moet ik nog even bijwerken en daarna nog eens de achtergrond nalopen, want daar zie je nu heel erg de aanzetten van mijn kwast. Het wordt een mooi kleurrijk werk en zodra het af is, laat ik het hier zien.

Het lijkt wel alsof ik mijn grijze gedachten aan het bezweren ben met kleur. Zo bedacht ik twee weken terug dat ik iets pointillistisch wilde maken, dus iets dat opgebouwd is door puntjes. Maar dan wel gekleurde puntjes. Dat werd deze:

Gloeilamp kleurrijk
Confettilicht (Aquarel en inkt)

Het idee was aanvankelijk dat uit het lampje een explosie van kleuren moest komen, maar dat lukte dus niet. Het werd een soort vrolijke confetti. Ook leuk. Vervolgens vond ik dat ik had zitten klungelen met de uitwerking en besloot ik dat ik dan maar een dier moest gaan maken. Dat werd maar meteen de koning der dieren.

Leeuw kleurrijk
Koning der kleuren (Aquarel en inkt)


Kleurrijk en geen stipjes dit keer, maar streepjes. Het ziet er vrolijk uit, maar ik voel me nog steeds niet vrolijk. Zelfs in mijn tekeningen loop ik de boel te bedotten.

Ik hoor en zie het overal: de lente wordt door iedereen heel erg gewenst... Geen kou, geen oostenwind die je de tranen over de wangen doet lopen. Maarja, voorlopig moeten we het er maar even mee doen...

8 reacties:

  1. Goedemorgen Lilian,
    Ik zit ook te vaak te piekeren. Ook wel down. Komt ook omstandigheden. Dit heb bij jou wat anders. Je bent ook humeurig.
    Vreselijk dat zo maanden heeft. Laat maar lente komen. Dan komt wel weer goed. Echt geweldig gedaan met deze schilderij achting gedaan. Puntjes is zeker heel apart gedaan. Mooi!!! Kleuren passen heel goed erbij.Leeuw heb je erg leuk gedaan. Pas wel onze logje van nu. Prachtig!!! Fijne week gewenst.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh die lamp vind ik prachtig, en erg leuk gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb ik juist in de winter.
    Maar je schilderijen laten je ware aard zien hoor.
    Ook al voelt dat nu ff niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lilian,

    Het zijn twee sprankelende aquarellen geworden!
    De lamp zal je weg verlichten en de ogen van de leeuw stralen een gevoel van zachtaardigheid uit.

    Lieve groet,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lilian,

      Ik wens jou een paar vredige Paasdagen toe.

      jeer

      Verwijderen
  5. Ha Lilian,
    je down en humeurig zijn zit gelukkig niet zo diep,zo te lezen
    je werk straalt één en al vrolijkheid,en de zin om bezig te zijn.........
    jou vrolijke confetti en lamp geven sfeer zin feestje met gedempt licht!
    koning kijkt als of hij wil zeggen ik moet het nog zien met die lente.
    Een voorzichtig lente groetje!
    liefs
    Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha lilian,
    wens je vrolijke en fijne paasdagen
    en veel succes bij het vinden van een eitje.
    Paas groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Lilian,
    Ik kom je mooie paasweekend wensen.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry. ❤❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: