Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

maandag 17 september 2012

Goudvis

Vandaag even wat voorbereidende werkzaamheden gedaan voor de les van woensdag. Ik wilde iets met een  vis, dus ik ging op zoek naar een mooi referentievisje. Het moest een sluierstaartgoudvis worden, had ik bedacht. De plaatjes van duidelijke sluierstaarten moet je met een vergrootglas zoeken. Ja, of je moet rechten gaan betalen, maar daar begin ik dus niet aan.

Sinds Finding Nemo denkt iedereen dat een visje tekenen makkelijk is. Ik dacht dat eigenlijk ook. Het is ook wel makkelijk, als je niet teveel eisen stelt aan hoe echt-vissig hij moet zijn. Ik bedoel: je moet ook schubbetjes kunnen zien en niet te vergeten: dat doorzichtige van de sluierstaart. Ik dacht dat pastel daar het beste voor zou zijn. Helemaal echt-vissig is hij niet, maar het is best een aardig visje.


Ik heb trouwens maar een paar kleuren gebruikt: rood, geel en oranje. Oh en wit en zwart natuurlijk, maar dat zijn geen kleuren. Ik had de vin wat doorzichtiger moeten laten, zie ik nu.

0 reacties:

Een reactie posten

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: